Novembrī Latgales Tūrisma konferencē tika noskaidroti Latgales Tūrisma gada balvas saņēmēji. Tajā pirmo reizi pasniegto reģiona izcilības balvu tūrismā saņēma Latgales vēstniecība GORS, kas šobrīd ir kļuvusi par vienu no populārākajiem tūrisma objektiem Latgalē.
Latgales vēstniecības GORS vadītāja Diāna Zirniņa, saņemot atzinību, uzsver: “Allaž ir īpašs prieks par savējo – Latgales reģiona – novērtējumu. Atļaušos teikt, ka nepilnu septiņu gadu laikā līdz ar Latgales drosmīgajiem projektiem – Latgales vēstniecības GORS un Daugavpils Marka Rotko mākslas centra atvēršanu – ir mainījies ceļotāju, atbraucēju priekšstats par reģionu. Latgale ir kļuvusi atvērtāka, modernāka un arī sasniedzamāka jo sevišķi emocionālā ziņā. Ir gandarījums, ka līdz ar lielajiem objektiem ieguvēji ir visi – gan reģiona uzņēmēji, gan pašvaldības, gan arī iedzīvotāji. Īpašs paldies visiem apmeklētājiem, kuri no tuvākām un tālākām vietām dodas pie mums – tā ir mūsu motivācija strādāt vēl labāk un kvalitatīvāk.”
Katru gadu Latgales vēstniecību GORS uzņem ap 180 000 apmeklētāju, kuru vidū ir gan apmeklētāji tepat no Rēzeknes un Latgales, gan no citām Latvijas vietā un ārvalstīm. Pasākumu apmeklētāju statistikā apmeklētāji, kuri uz Latgales vēstniecības GORS pasākumiem dodas no vietām, kas atrodas ārpus koncertzāles pamatauditorijas reģiona (kas tiek pieņemts kā 100 km rādiuss ap Rēzekni) ir 40 % no visiem apmeklētājiem, bet, skatoties ekskursiju statistiku, tādu ceļotāju, kuri mērojuši ceļu no Rīgas, citiem reģioniem un ārzemēm, ir ap 70 %. Ārzemju ceļotāju un pasākumu apmeklētāju īpatsvars kopējā Latgales vēstniecības GORS apmeklētāju statistikā ir salīdzinoši neliels, bet tūristi, ko pārsvarā var definēt kā kultūras un darījumu tūristus, lielākoties ir no Lietuvas, Polijas, Igaunijas, Baltkrievijas, Ukrainas, ASV, Turcijas un Vācijas.
Kā vēstīja Latgales Tūrisma balvas rīkotāji, Latgales reģiona tūrisma asociācijas “Ezerzeme”, šī gada balvai tika pieteikti vairāk nekā 40 nominanti sešās kategorijās, tos rūpīgi izvērtēja profesionāla žūrija astoņu cilvēku sastāvā. Līdzās nominācijām “Labākā tūrisma mītne pilsētā 2019”, “Labākā tūrisma mītne laukos 2019”, “Labākais jaunais tūrisma objekts”, “Labākais inovatīvais tūrisma produkts 2019”, “Tūrisma profesionālis 2019” pirmo reizi tika pasniegta arī “Lolitas Kozlovskas Izcilības balva”, kuru ieguva tieši Latgales vēstniecība GORS. Ar balvu, kas nosaukta pērn mūžībā aizgājušās ilggadējās Latgales tūrisma profesionāles Lolitas Kozlovskas vārdā, tiek godināti tūrisma jomas profesionāļi, kas snieguši vērā ņemamu ieguldījumu sava reģiona un visas Latgales tūrisma jomas attīstībā.
Latgales Tūrisma gada balvas mērķis ir izcelt un apbalvot Latgales reģiona labākos tūrisma nozares pārstāvjus. Latgales vēstniecība GORS priecājas, ka mērķtiecīgais darbs apmeklētāju piesaistē Latgales reģionam novērtēts ar nozares profesionāļu un kolēģu atzinību. Lai arī tūrisms tā pamata izpratnē nav galvenais Latgales vēstniecības GORS darbības virziens, tomēr ar arhitektūru, dažādo pasākumu piedāvājumu, to kvalitāti un pakalpojumu servisu, koncertzāle salīdzinoši īsā laikā ir kļuvusi par vienu no galvenajiem apmeklētāju piesaistes objektiem reģionā. Līdzās kultūras pasākumiem GORS nodrošina ceļotājiem gan ekskursijas vairākās valodās, gan sniedz konsultācijas par pilsētas un reģiona tūrisma objektiem, kā arī piedāvā ēdināšanas pakalpojumus. Svarīga ikdienas darba daļa noteikti ir arī koncertzāles zīmolā iekodētais Latgales vēstniecības uzdevums – gan pasākumu saturā, gan apkalpošanā, gan arī latgaliešu valodā, ko atzinīgi novērtē atbraucēji no citām Latvijas vietām.
Kā rāda arī Kultūras ministrijas pasūtītais “Kultūras patēriņa un līdzdalības ietekmes pētījums” (2018) līdz ar reģionālo koncertzāļu tīklu, kura aizsācējs 2013. gadā bija tieši Latgales vēstniecība GORS, Latvijā vispār daudz aktīvāks kļuvis kultūras tūrisms kā tāds – iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas apmeklēt pasākumus citās Latvijas vietās, taču ceļojumu galamērķis nav bijuši tikai pasākumi, tās ir bijušas arī pašas ēkas un koncertzālēs esošās kafejnīcas. Pētījumā norādīts, ka plaisu starp kultūras pasākumu un infrastruktūras apmeklētājiem visvairāk ir izdevies samazināt Latgales vēstniecībai GORS – ja 2018. gadā pēc pētījuma datiem pabijuši 13 % Latvijas iedzīvotāju (nepilni 260 000, 2016. gadā – 12 %), tieši kultūras pasākumu apmeklētāju skaits no 7 % 2016. gadā pieaudzis līdz 9 % 2018. gadā. Iekšzemes kultūras tūristu piesaiste ir arī viens no galvenajiem GORS darbības virzieniem, piemērojot gan repertuāru, kas būtu saistošs gan reģiona iedzīvotājiem, gan tālākiem braucējiem, gan domājot par citām iespējām, ko ceļotāji varētu izmantot. Nākotnē koncertzāles mērķis būtu piesaistīt lielāku ceļotāju auditoriju no tuvējām kaimiņvalstīm. Tā īstenošanai būtu nepieciešama aktīvāka un plašāka visa reģiona tūrisma pakalpojumu sniedzēju sadarbība.